Aktualitātes / 2017
19.10.2017
Latvijas tehnikumu pedagogi “Igatē” iepazīst jaunas tehnoloģijas un pārnozaru sadarbību
2017.gada 18.oktobrī SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” struktūrvienībās un pie “Igates” partneriem pētījumu centrā SIA “IKTK” stažēšanās semināra gaitā viesojās pedagogu grupa no Saldus tehnikuma, Smiltenes tehnikuma un Daugavpils Būvniecības tehnikuma, kas ir pasniedzēji mācību programmā “Ceļu būvtehniķis”.
Semināru “Stažēšanās Ceļu būves nozares uzņēmumos Latvijā” tehnikumu pasniedzējiem organizē Latvijas ceļu būves profesionāļus apvienojošā nevalstiskā sabiedriskā organizācija – biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB).
Topošo ceļu būvtehniķu pedagogi apmeklēja “Igates” karjerus Jelgavas novada Vilces pagastā, kur par materiālu sagatavošanu, kvalitātes kontroli un minerālmateriālu veidiem un to ražošanas prakses īpatnībām izglītoja uzņēmuma struktūrvienības “Igates ABR” ražošanas meistars Egils Garbilis, turpat ar asfaltbetona ražotni, tās specifiku un tehnoloģijām iepazīstināja būvniecības tehnologs un būvdarbu vadītājs Ulvis Rudzišs. Viņš tehnikumu mācībspēkus iepazīstināja arī ar “Igates” bruģa un apmaļu bloku ražotni un tās tehnoloģijām.
Lai praksē iepazītos ar jaunākajām tehnoloģijām būvlaukumā, mašīnu un iekārtu izmantošanu, darbu tehnoloģijām tehnikumu pedagogi apmeklēja Akadēmijas ielas būvdarbu objektu Jelgavā, kur “Igates” būvdarbu vadītāja Dace Loca viņus cita starpā iepazīstināja arī ar retāk pielietotu jaunas tehnoloģijas – asfalta ģeorežģa – izmantošanu, tostarp ar vēsturiskas pilsētas organizatorisko specifiku – arheoloģisko uzraudzību būvdarbu gaitā.
Ar arheoloģiskās uzraudzības vai arheoloģiskās izpētes atšķirībām, specifiku un to ietekmi uz ielu būvdarbiem klātesošos iepazīstināja Jelgavas pētnieks Andris Tomašūns, kurš pasniedzējiem demonstrēja arī konkrētus atradumus no Akadēmijas ielas.
Līdzīgi neparasts un ar jaunām tehnoloģijām saistīts bija lielizmēra liekti līmētu koka konstrukciju rūpniecisko pētījumu centra SIA “IKTK” apmeklējums uzņēmuma izpilddirektora Gata Eglīša vadībā, kur tehnikumu pedagogi iepazinās ar īpašu koka tiltu un citu elementu izgatavošanu un testēšanu, kā arī ar moderno kokapstrādes tehnoloģiju perspektīvām transportbūvēs, tostarp sasaistē arī ar ceļu būvniecību.
LCB organizētā Saldus tehnikuma, Smiltenes tehnikuma un Daugavpils Būvniecības tehnikuma pasniedzēju programma “Stažēšanās Ceļu būves nozares uzņēmumos Latvijā” ir daļa no Eiropas Sociālā fonda projekta “Profesionālās izglītības iestāžu efektīva pārvaldība un personāla kompetences pilnveide”.
Biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) izveidota, lai strauji mainīgos tirgus apstākļos visefektīvāk pārstāvētu ceļu būves uzņēmumu intereses tiem būtiskos jautājumos un sadarbībā ar valsts un pašvaldības institūcijām risinātu nozarei aktuālos jautājumus.
15.09.2017
Skaistkalnē atklāts autoceļa Ķekava–Skaistkalne pārbūvētais posms
2017.gada 15.septembrī Satiksmes ministrs Uldis Augulis, VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” valdes loceklis Madars Radželis, Vecumnieku novada pašvaldības vadība un viesi no Lietuvas, tostarp Biržu mērs Valdemārs Vaļķūns, šodien Skaistkalnē atklāja autoceļa Ķekava–Skaistkalne (P89) pārbūvēto posmu no Bārbeles līdz Skaistkalnei.
Arī “Igate” jūtas gandarīta par vēl vienu sakārtotu ceļu. Priecē, ka šis posms gan uzlabojis lauku vidi, gan kalpo kā valsts vizītkarte, atrazdamies pie Lietuvas robežas, un daļa pa to iebrauks Latvijā.
Darbu gaitā netrūka dažādu izaicinājumu, pēc kuriem ir zināms lepnums par padarīto. Latvijas sabiedrībai vērts zināt, ka pēdējā laikā “Latvijas Valsts ceļi” ir nopietni attīstījuši kvalitātes prasības un kontroli, kas liek pilnveidoties arī būvniekam un vairo vispārējo kvalitāti un atbildību. Šajā ziņā sabiedrība tiešām var paļauties uz pasūtītāja vērīgumu valsts ceļos. Atliek novēlēt pasūtītājam un mums visiem, lai valsts ceļiem būtu prioritāte arī valsts budžetā! Tas ir visu – gan sabiedrības, gan uzņēmēju, gan “Latvijas Valsts ceļu” interesēs.
Objekts nebija tikai vienkārša šosejas rekonstrukcija, un tāpēc vēlamies pateikties arī mūsu sadarbības partneriem un apakšuzņēmējiem – SIA “LIK Sistēmas”, SIA “ACDC”, SIA “Saava-LV”, SIA “Rīgas tilti” un SIA “Akācija”! Lepnums par padarīto!
Turpinājumā – VAS “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas informācija:
Satiksmes ministrs: ja vēlamies, lai autoceļu stāvoklis nepasliktinās, valsts budžetā ir jāiezīmē prognozējams finansējums
“Ikviens atjaunotais ceļš ir liels ieguvums iedzīvotājiem, uzņēmējiem, valsts ekonomikai kopumā. Atjaunotais reģionālais autoceļš ir ērtākais maršruts līdz Rīgai ne tikai skaistkalniešiem, bet arī mūsu Lietuvas kaimiņiem. Un kvalitatīvs, komfortabls ceļš ir labs arguments brīvdienu ceļojumam vai darba braucienam pie mums, uz Rīgu, domāju, ka kaimiņi šo iespēju tagad izmantos vēl biežāk. Šis ceļš ir arī ieguvums reģionam, Vecumnieku novadam, tā ir tranzīta artērija, kur ir nepieciešama veiksmīgai uzņēmējdarbības attīstībai,” atklāšanas pasākumā norādīja satiksmes ministrs.
“Pateicoties Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumam vairāki reģionālie autoceļi piedzīvojuši rekonstrukciju pēdējos gados, un šim procesam būtu jāturpinās. Latvijai jāspēj rast risinājumu, lai no valsts budžeta līdzekļiem varētu turpināt uzturēt valsts autoceļu tīklu. Ja vēlamies, lai autoceļu stāvoklis nepasliktinātos, valsts budžetā skaidri jāiezīmē finansējums tieši to uzturēšanai un atjaunošanai,” uzsvēra Uldis Augulis.
“Atjaunotais ceļš no Bārbeles līdz Skaistkalnei ir vēl viens solis lai sakārtotu autoceļus uz robežas ar Lietuvu. Patlaban vēl turpinās arī darbi pierobežā pie Rucavas un Medumiem. Atjaunotais posms ilgus gadus bija ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī, pateicoties ES fondu finansējumam tagad tas ir sakārtots. Taču vēl daudziem reģionālajiem autoceļiem ir nepieciešami remontdarbi, tāpēc būtiski ir risināt jautājumu par Autoceļu fonda izveidošanu, nodrošinot ilgtspējīgu un prognozējamu finansēšanas modeli,” Skaistkalnē sacīja VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Būvdarbi autoceļa posmā no Bārbeles līdz Skaistkalnei (47,05.-55,80. km) sākās 2016. gada 30. jūnijā. To ietvaros tika pārbūvēta autoceļa sega – salturīgā kārta, šķembu nesošā apakškārta un virskārta un ieklātas divas asfalta kārtas. Līdz ar sakārtotu ūdens novades sistēmu tika pārbūvēts tilts pār Iecavu un atjaunots tilts pār Mēmeli uz Lietuvas robežas. Visā posmā tika atjaunotas autobusu pieturvietas.
Savukārt pašā Skaistkalnē 1400 metru garumā tika pārbūvēts ūdens novades drenāžas tīkls, vienlaikus autoceļa zonā pārbūvējot lietus ūdens kanalizācijas sistēmu. Ciemata centrālajā daļā aktīvākajā darbu zonā 300 m garā posmā pagājušajā gadā pilnībā slēdza satiksmi, lai izbūvētu pieejas šo ūdeņu attīrīšanas iekārtai. Rīgas ielā visā tās garumā līdz tiltam pār Mēmeli tika izbūvētas ietves gājējiem ar apgaismotu gājēju pāreju krustojumos ar Bauskas un Kurmenes ielām. Auto novietošanas ērtībām ir izveidotas bruģētas, no ietvēm atdalītas “kabatas”.
Posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei jau desmit gadus bija valstī vissliktākajā tehniskajā stāvoklī – pēc asfalta seguma izbūves 1967. gadā šajā posmā nav bijuši remontdarbi, vien lāpītas bedres. Tilti izbūvēti pirms vairāk nekā 50 gadiem, turklāt tilts pār Iecavu visu šo laiku nebija remontēts.
Attēli – no VAS “Latvijas Valsts ceļi”
14.09.2017
Sākta FK “Jelgava” stadiona būve, kam turpina vākt ziedojumus
Ar “Igates” dalību 2017.gada septembra sākumā sākusies FK “Jelgava” stadiona būvniecība Jelgavā, Kārklu ielā 6 – teritorijā starp veikalu “Elvi” Rūpniecības ielā un slimnīcu “Ģintermuiža”. Patlaban rit divu futbola laukumu izbūve, no kuriem viens būs 110×72 metrus plašs mākslīgā seguma futbola laukums, kura ieklāšanu atbalsta Latvijas Futbola federācija un Eiropas Futbola asociāciju savienība. Šo projektu plānots īstenot līdz 2018.gada pavasarim.
Finansējumu stadiona būvei jau atvēlējusi Saeima, pateicoties “Vienotības” frakcijas atbalstītajam un iesniegtajam priekšlikumam valsts 2017.gada budžetam, kurš guva atbalstu Saeimas balsojumā, nosakot mērķdotāciju futbola klubam “Jelgava”, kā arī kluba ilggadējā atbalstītāja un lielākā sponsore – SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””. Diemžēl ar to nepietiek visam projektam.
Ar FK “Jelgava” vadības iniciatīvu ir nodibināta biedrība “Mana Jelgava”, kuras vienīgais mērķis pagaidām ir piesaistīt nepieciešamos resursus – gan finanšu, gan citus –, lai veiksmīgi nodrošinātu šī apjomīgā projekta īstenošanu. Lai sniegtu atbalstu stadiona būvniecībā, tiek uzrunāti Jelgavas un tuvākās apkārtnes uzņēmēji, kā arī sākta ziedojumu vākšana no fiziskām personām, futbola un pilsētas patriotiem, un par FK “Jelgava” treniņu bāzes celtniecības projekta atbalstītāju var kļūt ikviens.
Katrs ziedotājs saņems īpašu sertifikātu, kā arī viņa vārds uz mūžīgiem laikiem tiks iegravēts stadiona slavas sienā. Būs arī iespēja piedalīties īpašos atbalstītāju pasākumos un saņemt piemiņas balvas no FK “Jelgava”.
Informācija ziedotājiem: Biedrība “Mana Jelgava”, reģistrācijas numurs 40008101490, AS “Swedbank” konts: LV51HABA0551013295568. Maksājumā lūgums norādīt savu tālruņa numuru vai e-pastu, lai būtu iespējams sazināties.
Vairāk informācijas: www.manajelgava.lv vai zvanot 29234040
Pielikumā – izdevuma “Jelgavas Vēstnesis” video:
31.07.2017
Krimūnu pagasts ieguvis inovatīvos risinājumos konstruētu dabīga koka estrādi ar retro dizainu (video)
Dobeles novada Krimūnu pagastā tapusi jauna brīvdabas estrāde, kas uzbūvēta no liekti līmēta koka konstrukciju elementiem un apvieno sevī pagātnes un nākotnes vērtības – romantisku retro dizainu ar modernu un inovatīvu kokapstrādes tehnoloģiju pielietojumu tradicionālam un nezūdošas vērtības materiālam – kokam.
Lai uzbūvētu tādu neparastas konstrukcijas estrādi, kurai turklāt ir samērīgas izmaksas, tās detaļu izstrādē piedalījies lielizmēra koksnes konstrukciju zinātniskās pētniecības centrs SIA “IKTK”.
Brīvdabas estrādes izbūves pasūtītājs ir Dobeles novada pašvaldība, un faktiskais būvdarbu veicējs bija SIA “Igate Būve”, kas ar lētāko līgumcenu uzvarēja iepirkumā “Brīvdabas estrādes izbūve Krimūnu pagastā, Dobeles novadā”.
Meža un koksnes produktu pētniecības institūta (MeKA) direktors Andrejs Domkins komentēja, ka objekts ir interesants gan ar savu retro jeb “vintage” arhitektonisko risinājumu, gan ar to kā no līmētās koksnes konstrukcijām to var ātri izveidot. Konstrukcijā praktiski nav divu vienādu liekto elementu, tas bija liels izaicinājums izgatavotājiem un montētājiem, bet šeit vēlreiz varēja pārliecināties, ka līmēta koksne ir īstais materiāls sarežģītu konstrukciju radīšanai. Praktiski jebkuru salāgojumu var veikt arī pašā montāžas procesā.
SIA “Igate Būve” pārstāvis un Krimūnu estrādes būvniecības vadītājs Jānis Kuļikovskis pastāstīja, ka šāda veida koka konstrukciju projekts Latvijas būvniecībā ir unikāls, un tā realizācija nebūtu iespējama bez rūpniecisko pētījumu centra SIA “IKTK” risinājumiem.
Būvnieks iesaka šo estrādi apmeklēt arī citu novadu un pagastu vadītājiem, kultūras un sabiedriskās dzīves organizatoriem, jo tā demonstrē lielisku, vienlaikus tradicionālu un modernu, kā arī tehnoloģiski inovatīvu risinājumu. Būtiski arī tas, ka, ņemot vērā citviet pagastos izbūvēto estrāžu izmaksas, tās bijušas ap 150 līdz 200 tūkstošu eiro vai vairāk, savukārt šāda estrāde izmaksu ziņā ir racionālāka izvēle. “Tas ir atjautīgs un laikmetīgs risinājums mazāk apdzīvotai vietai, kur nav nepieciešamības pēc milzīgas “gadsimta būves”,” secināja Kuļikovskis.
Pēc iepriekš veiktā iepirkuma trīs pretendentu konkursā estrādes būvniecības līgumcena bija 97 469 eiro, un tās izbūve ir saistīta ar Eiropas Lauksaimniecības Fonda lauku attīstībai (ELFLA) finansētu projektu.
Jaunās Krimūnu pagasta brīvdabas estrādes atklāšanas pasākumu Dobeles novada pašvaldība rīkoja 2017.gada 28.jūlijā, kad ar pašdarbības kolektīvu uzstāšanos un zaļumballi iepriecināja arī vietējos iedzīvotājus un novadniekus. Atklāšanā piedalījās novada un pagasta vadības pārstāvji, būvnieki un citi.
Iepriekš SIA “IKTK” tapušas daudzas konstrukcijas neparastajam koka gājēju tiltam, kas tika uzbūvēts Tērvetes dabas parka teritorijā virs autoceļa Bauska–Dobele. 87 metrus garais koka tilts 2015.gadā saņēma Latvijas Būvniecības Gada balvu. Tilts savieno Tērvetes dabas parka administratīvo ēku ar stāvlaukumu otrpus šosejai un pats par sevi kalpo kā tūrisma objekts.
Rūpniecisko pētījuma centrs SIA “IKTK”, kura nosaukums atšifrējams kā “Inovācijas koka tiltos un konstrukcijās”, savu darbību sāka 2015.gadā. 2011.gadā dibinātās SIA “IKTK” īpašnieki ir SIA “Marko KEA” (76%), Rīgas Tehniskā universitāte (20%) un SIA “Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts” (4%), liecina “firmas.lv” informācija.
29.07.2017
“Igates” sporta svētki 2017.gadā
Sestdien, 29.jūlijā, notika SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” sporta svētki, kas pulcēja daudzus kolēģus ar ģimenēm. Līdztekus sarunām un izklaidēm “igatieši” ģimeniskā garā pierādīja sevi dažādās stafetēs un sacensībās… Paldies visiem, kas piedalījās un palīdzēja organizēt!
19.05.2017.
“Rullītī” pēc atjaunošanas atklāta kartinga trase
2017.gada 18.maijā sporta un atpūtas kompleksā “Rullītis”, Jelgavas Ruļļos, SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” kopā ar trases saimniekiem no biedrības “Jaunatnes tehnisko sporta veidu centrs” atklāja kartinga trasi, kas tagad ir atjaunota, bet trases infrastruktūrā gaidāmi vēl uzlabojumi. Pēc atklāšanas trases saimnieki un “Igates” darbinieki izmēģināja jauno segumu ar kartingiem.
23.04.2017.
Paldies visiem talkotājiem no FK “Jelgava”, “Vēja zirdziņa” un “Igates”!
Paldies visiem Lielās talkas dalībniekiem, kas 22.aprīlī sakopa futbola kluba “Jelgava” plānotā stadiona teritoriju Kārklu ielā 6 Jelgavā! Paldies lieliem un maziem dejotājiem un viņu vecākiem no bērnu un jauniešu deju kolektīva “Vēja zirdziņš”! Paldies lieliem un maziem futbolistiem un viņu vecākiem, kā arī profesionālajiem sportistiem, treneriem un vadītājiem no FK “Jelgava” un jauniešu futbola akadēmijas! Paldies SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” darbiniekiem! Paldies arī talkotājiem no partijas “Vienotība” Jelgavas nodaļas!
Kā aplēsts, Lielās talkas dienā plānotā stadiona teritorijā Kārklu ielā 6 darbojās ap 200 talcinieku un konteineros tika izvesti aptuveni 25 kubikmetri atkritumu!
Šogad Lielajai talkai 22.aprīlī bija izveidojusies apvienota talkotāju grupa no futbola kluba (FK) “Jelgava”, jauniešu futbola akadēmijas, bērnu un jauniešu deju kolektīva “Vēja zirdziņš” un SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””, kas visi kopā Jelgavā sakops teritoriju patlaban piedrazotā pļavā, kur tuvāko mēnešu laikā sāksies FK “Jelgava” stadiona izbūve.
Iecerētā stadiona teritorija atrodas Jelgavā, Kārklu ielā 6. Talkas gaitā tika savākti dažādi atkritumi gan pļavā, gan tai līdzās esošajās takās un krūmājos.
“Priecājos, ka dažādu ideju un sakritību rezultātā pati par sevi ir izveidojusies šāda raiba talkotāju komanda, kurā turklāt ir dažādu paaudžu dalībnieki, kuri ikdienā sevi apliecina arī visai atšķirīgās jomās. Talkotāju vienojošais motīvs saskan ar “Igates” mērķiem un moto – par sakoptu, sportisku un veselīgu Latviju!” pauda “Igates” līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns.
Bērnu un jauniešu deju kolektīva “Vēja zirdziņš” vadītāja Alda Skrastiņa pauda, ka “šogad Bērnu un jauniešu deju kolektīvs “Vēja zirdziņš” svinēs 25.dzimšanas dienu. Savā pastāvēšanas laikā kolektīva dalībnieki ne tikai dejo, bet arī aktīvi piedalās labo darbu akcijās – asinsdonoru dienas, putnu būrīšu meistarošana, atbalsts dzīvnieku patversmei, zīļu lasīšana Tērvetes dabas parka iemītniekiem un Lielā talka”.
“”Vēja zirdziņa” lielā ģimene ir priecīga, ka šoreiz talkošanā varēs doties kopā ar pilsētas futbolistiem, jo viņu vidū ir daudzi dejotāji. Talkas dalībnieki gūs vērtīgu labo darbu pieredzi un jaunu draudzību iespējas. Esam lieli Jelgavas futbola līdzjutēji un priecāsimies palīdzēt jaunā stadiona teritorijas uzkopšanas darbos. Mēs ticam, ka kopā varam sasniegt daudz!” pārliecināta Skrastiņa.
Pērn “Igate” nosvinēja savu 25 gadu jubileju, apliecinot, ka tās darba motivācija ir – “Lepnums par padarīto!”, ko mēdz izmantot arī kā motivējošu lozungu daudzām iecerēm, lai vienmēr visu paveiktu pēc iespējas kvalitatīvāk, bet “Igates” filozofiskais “mājupceļš” ir ceļš uz sakoptu, sportisku un veselīgu Latviju!
“Igate” arī ārpus Lielās talkas jau par tradīciju padarījusi dažādus centienus sakopt apkārtējo vidi – ne tikai savā tiešajā darbā ceļu un infrastruktūras izbūvē, bet arī sociālās atbildības aktivitātēs. Jau vairākus gadus turpinās “Igates” mazo talku un labdarības aktivitāšu projekts “Jelgavas pagalms”, kura gaitā tiek sakopts kāds Jelgavas pagalms. Uzņēmums arī dažādos veidos mēdz atbalstīt citu aktivitātes gan Jelgavā, gan valsts mērogā, piemēram, pērn atbalstot Latvijas ģeologu ekspedīciju uz Grenlandes ledājiem, kas ir saistīts ar mūsu vidi un klimata pārmaiņām jau starptautiskā mērogā.
Tāpat uzņēmuma nākotnes plānos ir iecerēts sakopt Igates upīti Jelgavas novada Vilces pagastā, par ko informēs atsevišķi.
SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” dibināta 1991.gadā. Pamatā uzņēmums ir ceļu būves nozares pārstāvis. Kā šīs nozares speciālists uzņēmums ir plaši atpazīstams Zemgales reģionā, kā arī pēdējos gados sevi apliecina jau valsts mērogā. “Igates” klienti ir gan pašvaldības un valsts struktūras, gan privātpersonas. Uzņēmumā strādā sertificēti būvdarbu vadītāji ceļu, ēku un ūdensapgādes un kanalizācijas būvniecībā.
10.04.2017.
“Igates” ģeodēzists pārvarējis pats sevi starptautiskā ultramaratonā Horvātijā
“Igates” ģeodēzists Edgars Bukšs 8.aprīlī pieveica visus izvēlētos 108 kilometrus starptautiskajā Istras ultramaratonā “100 miles of Istria” Horvātijā! Ieguvis 81.vietu no 236 dalībniekiem, nepārtraucot grūto pārbaudījumu un noskrienot līdz finišam (mirklis attēlā).
Edgara paša komentārs tūlīt pēc skrējiena: “Es to izdarīju. Grūtākais, ko es jebkad esmu darījis. Trase – vājprātīga. 108 kilometru garumā vieni vienīgi akmeņi. Mazi, lieli, asi, gludi, slapji utt. Īsts ģeologu sapnis. Kāju pirksti – lupatās. Galdu stenderes, un skapju kantes mani tagad nebaida, jo pirkstus es nejūtu. Trase tiešām visumā ekstrēma. Labi, ka par līdzsvara sajūtu sūdzēties nevaru, jo daudzās vietās tiešām varēja riskēt ja ne ar dzīvību, tad ar lauztiem locekļiem noteikti.”
“Pēc 60.kilometra, kad uzausa saule, sākās īstā elle. Karstums virs 20 grādiem sāka spīdzināt sportistus. Pašam arī nācās ciest un pāris savu kļūdu dēļ no 65.kilometra līdz 87.kilometram “aizpeldēju” un mocījos ar sliktu pašsajūtu un galvas reiboņiem. Uz finišu saņēmos, atdzīvojos un gala rezultātā priekš pirmās reizes pavisam neslikts rezultāts. 81.vieta no 236 dalībniekiem,” gandarīts Edgars.
Ultramaratons notiek Istras pussalā, kas atrodas Horvātijas Austrumu daļā jeb Adrijas jūras Ziemeļos. Istras ultramaratonā startē dalībnieki no 37 valstīm. Šis ultramaratons ir viens no “Ultra Trail World Tour” seriāla posmiem (viens no elitārākajiem seriāliem pasaulē, un sacensības norisinās pa visu pasauli).
Piedaloties sacensībās, iespējams iegūt starptautiskos punktus, lai varētu piedalīties citās augsta ranga sacensībās pasaulē.
“Gatavošanos sāku pirms 16 nedēļām. Istras ultramaratonu daļēji uzskatu kā gatavošanās posmu pasaules slavenajam Monblāna skrējienam, kurā arī esmu iekļuvis pateicoties nopelnītajiem starptautiskajiem punktiem un veiksmīgajai izlozei,” pastāstīja Edgars.
Viņam šis bija sestais oficiālais ultramaratons, kurā piedalās, bet pirmais, kurš ir ārzemēs. Šis bija garākais un grūtākais skrējiens, kurā Edgars piedalījies.
Mēs ar tevi lepojamies, Edgar!
06.04.2017.
“Drošākais uzņēmuma autoparks 2016” – arī “Igatē”
2017.gada 5.aprīlī notika apdrošināšanas sabiedrības “Balta” gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks 2016” noslēguma pasākums, kurā SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” saņēma Bronzas balvu kategorijā “Vietējie (Baltijas valstu) kravu pārvadātāji un speciālā pielietojuma autoparki”.
Gada balva “Drošākais uzņēmuma autoparks 2016” – tas ir stāsts par uzņēmumiem, kuri prot prasmīgi pārvaldīt savu autoparku, ik dienu rūpējoties gan par darbinieku prasmēm un zināšanām, gan kopējo satiksmes drošību.
“Balta” gada balva “Drošākais uzņēmuma autoparks” norisinās jau piekto gadu. To organizē apdrošināšanas sabiedrība “Balta”, LR Satiksmes ministrija, SIA “Volvo Trucks”, SIA “Circle K Latvia” un “SEB Līzings”. Kā partneri konkursu atbalsta Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto”, SIA “Agritech”. Konkursa informatīvais atbalstītājs – ziņu portāls “Delfi”.
Gada balvas mērķis ir noskaidrot Latvijas uzņēmumus, kuros vissekmīgāk tiek veikta autoparka pārvaldīšana. Tas nozīmē ne tikai dalību konkursā un cīņu par labākā titulu, bet arī iespēju konkursantiem uzzināt praktiskus padomus, kā savā uzņēmumā izvērtēt un uzlabot autoparka pārvaldīšanu saistībā ar riskiem, darba un tehnisko drošību un citām detaļām, kas sniedz ieguldījumu arī kopējā satiksmes drošības uzlabošanā Latvijā. Turklāt, piedaloties konkursā, uzņēmums dod pozitīvu signālu par sevi kā atbildīgu darba devēju, kas labvēlīgi iespaido arī tā reputāciju klientu un darbinieku acīs.
Šogad konkursam dalību bija pieteikuši teju divreiz vairāk uzņēmumu nekā pērn, un tas ir apliecinājums – autoparku drošība ir kļuvusi par vienu no uzņēmumu prioritātēm. Uzņēmumi tika vērtēti četrās kategorijās – Pasažieru pārvadātāji, Vietējie (Baltijas valstu) kravu pārvadātāji un speciālā pielietojuma autoparki, Starptautiskie kravu pārvadātāji un Zemāka riska autoparki.
31.03.2017.
“Igate” saņēmusi 2016.gada labākās inženierbūves Latvijā balvu par autoceļa A9 Rīga-Liepāja posma rekonstrukciju
2017.gada 30.martā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā Rīgā notika skates “Gada labākā būve Latvijā 2016” apbalvošanas ceremonija, kurā balvu inženierbūves nominācijā saņēma SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” un tās projektu vadītāja Dace Loca, kas bija SIA “Saldus ceļinieks” partneri autoceļa A9 Rīga-Liepāja posma rekonstrukcijā, ieskaitot Kalnciema tilta pārbūvi.
Objektā tika īstenota valsts galvenā autoceļa A9 Rīga (Skulte) – Liepāja segas rekonstrukcija posmā no 24,40.kilometra līdz 38,18.kilometram, ieskaitot Kalnciema tilta pārbūvi.
29.jūnijā oficiāli tika atklāts renovētais tilts pār Lielupi Kalnciemā. Tā būvdarbus veica SIA “Tilts” un SIA “Viadukts”. Tāpat bija pabeigti darbi arī teju 14 kilometru garā Liepājas šosejas posmā no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4–38,18 km).
Tur pilnībā atjaunots ceļa segums ar reciklēšanas metodi, asfaltbetons uzklāts trīs kārtās. Kopumā ceļa posma un tilta pār Lielupi rekonstrukcija izmaksāja 14 miljonus eiro. Remontdarbus līdzfinansēja Kohēzijas fonds, ģenerāluzņēmējs bija SIA “Saldus ceļinieks”, kura partnere šajā objektā bija SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””.
Projekta vadītājs Oskars Šteins rezumējis, ka šis bijis retais gadījums, kad objekts ekspluatācija tika nodots bez piezīmēm. Tas varbūt arī tāpēc, ka jau tilta renovācijas un ceļa seguma atjaunošanas procesā, materiālu izmantošanu un to iestrādāšanas kvalitāti kontrolēja četras institūcijas, kas būvdarbu laikā kopumā veica 744 pārbaudes.
Starp visām 744 veiktas sekojošas pārbaudes:
• minerālajiem materiāliem (0/8mm, 0/11mm, 0/32mm, 0/45mm, 0/63mm, augu zeme) veiktas 79 pārbaudes;
• visām objektā iebūvētajām asfaltbetona masām (SMA11; AC6; AC11surf; AC22base, AC22bin, AC32base) veiktas 289 pārbaudes;
• asfalta izejmateriāliem veiktas 6 kompleksās pārbaudes;
• visām ieklātajām asfalta kārtām kopā veiktas 129 urbto paraugu pārbaudes;
• asfalta dilumkārtai un saistes kārtai veikta līdzenuma noteikšana (2 pārbaudes);
• pirms un pēc asfalta dilumkārtas ieklāšanas veiktas pārbaudes ar grunts penetrācijas radaru (2 pārbaudes);
• betonēšanas darbi kontrolēti veicot 43 pārbaudes (gan nosakot gaisa daudzumu betonā, gan pārbaudot paraugu spiedes stiprību, gan graujošo slodzi);
• veikta 191 sablīvējuma un nestspējas pārbaude;
• ceļu horizontālajiem apzīmējumiem veiktas 3 pārbaudes.
30.martā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā Rīgā notika skates “Gada labākā būve Latvijā 2016” fināls un apbalvošanas ceremonija.
Balvas labākajiem Latvijas būvniekiem pasniedza finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola, satiksmes ministrs Uldis Augulis, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards, aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis, labklājības ministrs Jānis Reirs, Tieslietu ministrijas valsts sekretārs Raivis Kronbergs, Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis, Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Ringolds Arnītis, Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšniece Ilona Spure, Kultūras ministrijas Investīciju un projektu nodaļas eksperts Jānis Dripe.
Skati “Gada labākā būve Latvijā 2016” un “Būvniecības dienu” organizē Latvijas Būvnieku asociācija un Latvijas Būvinženieru savienība ar apdrošināšanas sabiedrības “ERGO” atbalstu.
Skati organizēja sadarbībā ar Latvijas Arhitektu savienību, Latvijas Būvkonstrukciju projektētāju asociāciju, Būvmateriālu ražotāju asociāciju, Latvijas siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģiju inženieru savienību, Latvijas Ainavu arhitektu biedrību, biedrību “Latvijas Ceļu būvētājs”, Latvijas Būvinspektoru un būvuzraugu asociāciju, Latvijas Elektroenerģētiķu un energobūvnieku asociāciju, Latvijas Ģeotehniķu savienību, Latvijas Inženierkonsultantu asociāciju, Transportbūvju inženieru asociāciju, Latvijas Ilgtspējīgas būvniecības padomi, Latvijas Pašvaldību savienību, Būvniecības valsts kontroles biroju, Rīgas Tehnisko universitāti, Latvijas Lauksaimniecības universitāti, Biznesa augstskolas “Turība” Komunikācijas fakultāti, kā arī Ekonomikas ministriju, Satiksmes ministriju, Finanšu ministriju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, nozares žurnālu “Būvinženieris”, ziņu aģentūru LETA, portāliem abc.lv, building.lv, buvbaze.lv, būvlaukums.lv, nozare.lv, tvnet.lv un laikrakstiem “Dienas Bizness” un “Latvijas Avīze”.
Skate “Gada labākā būve Latvijā” notiek jau deviņpadsmito reizi, bet “Būvniecības diena” – trešo.
13.03.2017.
FK “Jelgava” sāk jauno Latvijas futbola virslīgas sezonu
“SynotTip” Latvijas futbola virslīgas čempionāta 2017.gada sezona sākās 10.martā ar SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” sponsorētā futbola kluba (FK) “Jelgava” uzvaru pār “Babīti/Dinamo” ar rezultātu 1:0, bet 6.martā FK “Jelgava” prezentēja savu jaunās sezonas komandas sastāvu un informēja par mērķiem.
Pagājušajā sezonā jelgavnieki izcīnīja Latvijas kausu, aizcīnījās līdz pat 3.kārtai Eiropas līgas turnīrā un sezonu noslēdza ar sudraba godalgām Latvijas virslīgas čempionātā. Kluba prezidents Māris Peilāns prezentācijā pateicās gan esošajiem, gan klāt pienākušajiem spēlētājiem, arī jaunajam komandas trenerim Aleksandram Kurtejanam no Moldovas, kurš uzņēmies vadīt komandu atbildīgā brīdī. “Domāju, ka ne visi treneri gribētu trenēt komandu pēc vēsturiski veiksmīgākās sezonas. Ja man jānostāda mērķi, tad mēs būsim apmierināti ar vismaz diviem pagājušās sezonas panākumu atkārtojumiem,” pauda M.Peilāns.
Sīkāk – video reportāžā zemāk:
06.03.2017.
“Igates panteras” – starp līderēm dāmu rallijā
SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” kolektīva dāmu komanda “Igates panteras” tradicionālajā “Sieviešu dienas rallijā”, kurā “Igates” meitenes piedalās trešo gadu, šogad izcīnīja 7.vietu 371 ekipāžas konkurencē! Lepojamies!
“Igates panteru” ekipāža 4.martā startēja Rietumu grupā Tukumā, no kurienes startēja 371 ekipāža, bet vēl 352 Austrumu grupas ekipāžas startēja Jēkabpilī. Sacensību galamērķis bija Rīgā.
“Sieviešu dienas rallijs” jau devīto gadu pulcēja tūkstošiem piedzīvojumu kārākās, radošākās un drosmīgākās sievietes, kuras sīvā, bet sievišķīgā un elegantā veidā sacentās auto orientēšanās sacensībās. “Igates panteru” komandā startēja projektu vadītājas Dace Loca un Asja Doļegnovska, lietvede Inese Reinicāne un juriste Rita Buša.
Esam lepni par mūsu meiteņu erudīciju, gudrību, asprātību un skaistumu!
Attēlos – mirkļi no sacensībām.
14.02.2017.
Piesaki savu pagalmu pārvērtībām “Igates” iniciatīvā!
SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate”” turpina Jelgavas pilsētas pagalmu sakārtošanas iniciatīvu kopīgas talkas veidā un aicina ikviena pilsētas pagalma iedzīvotāju komandu līdz 2017.gada 31.martam pieteikt savu ideju pagalma pārvērtībām.
- Šādas Jelgavas pagalmu sakopšanas aktivitātes ir “Igates” sociālās atbildības jeb labdarības projekti.
- Šajās aktivitātēs netiek izmantota pagalma iedzīvotāju vai nodokļu maksātāju nauda, un tie nav saistīti ar pašvaldību. * Vajadzīga pašu iedzīvotāju līdzdarbošanās talcinieku un palīgu veidā.
- Aktivitātei vēlams būt saistītai ar pagalma sakārtošanu, bērnu rotaļlaukuma ierīkošanu.
- Šādā labdarības iniciatīvā “Igate” nesponsorē asfaltēšanu vai neveic visa pagalma rekonstrukciju.
- Aktivitātes īstenošanai var būt nepieciešama arī citu iedzīvotāju aptaujāšana.
Aicinām izvirzīt kādu aktīvistu, kurš saziņā ar kaimiņiem piesaka savu pagalmu tā sakārtošanai. Savu pieteikumu ar iedzīvotāju pārstāvju kontaktinformāciju jāiesūta uz e-pastu igate@igate.lv līdz šā gada 31.martam ar tematisku norādi “Jelgavas pagalms”.
25.01.2017.
“Igate” atbalsta Jelgavā notiekošās Devisa kausa izcīņas spēles tenisā
No 3.februāra līdz 5.februārim Jelgavā, Zemgales Olimpiskajā centrā tika aizvadītas Devisa kausa izcīņas spēles tenisā, ko atbalstīja arī SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””.
Pirms gada Latvijas tenisisti Daugavpilī ar 3:2 uzvarēja Monako tenisistus. Šogad Latvijas valstsvienībai Eiropas – Āfrikas zonas 2.grupas 1.kārtas spēlēs būs jāmērojas spēkiem ar Norvēģijas valsts izlasi, kurai Latvijas spēlētāji kopsummā diemžēl zaudēja ar sāpīgu 0:5, kaut arī daudzos mačos notika sīva cīņa. Jelgavā šāda mēroga tenisa turnīrs notika pirmo reizi pilsētas vēsturē.
Deivisa kauss var tikt uzskatīts par Pasaules kausu tenisā (World cup of Tennis). Izveidots 1900.gadā, tas ir izaudzis par lielākajām starptautiskajām valstu sporta sacensībām, kurās šogad piedalās 135 valstis. Kopā visās grupās – Pasaules grupā un trīs reģionālajās zonu grupās piedalās vairāk kā 500 spēlētāju un spēles notiek 60 valstīs. Deivisa kauss ir lielākās un prestižākās sacensības pasaulē nacionālajām vīriešu tenisa izlasēm, un notikums, ko ar nepacietību gaida tenisa pasaules profesionāļi un šīs brīnišķīgās spēles entuziasti daudzās valstīs.